Cod produs: Viziunea teologică a Sfântului Roman Melodul
Disponibilitate: In stoc

Viziunea teologică a Sfântului Roman Melodul

   
      0 review-uri      
29 LEI
 

Cuvânt înainte la ediția românească Prezenta traducere în limba română a cărţii Viziunea teologică a Sfântului Roman Melodul constituie pentru mine o conjunctură fericită. Aceasta nu datorită faptului că, prin traducerea de faţă, fraţii români ortodocşi vor intra în contact cu ea, ci, mai cu seamă, pentru faptul că această carte este fructul întâlnirii personale cu oameni ai culturii teologice, precum este şi distinsul teolog Alexandru Prelipcean. Este universal...

mai mult  +

Cuvânt înainte la ediția românească Prezenta traducere în limba română a cărţii Viziunea teologică a Sfântului Roman Melodul constituie pentru mine o conjunctură fericită. Aceasta nu datorită faptului că, prin traducerea de faţă, fraţii români ortodocşi vor intra în contact cu ea, ci, mai cu seamă, pentru faptul că această carte este fructul întâlnirii personale cu oameni ai culturii teologice, precum este şi distinsul teolog Alexandru Prelipcean. Este universal cunoscut că traducerea unei opere nu ţine numai de redarea ei filologică. Foarte importantă este cunoaşterea subiectului de cercetare de către traducător, acest fapt contribuind la reuşita redării unui text. Ca urmare a acestui lucru, cred că studiul şi cunoaşterea temelor de către traducător este ceea ce promite reuşita redării textului de faţă şi încadrarea sa în bibliografia românească contemporană, fapt pentru care mă simt în profunzime îndatorat. Am sentimentul că cititorul, din cele cuprinse în prologul, cuprinsul şi în epilogul cărţii, va dobândi ca şi câştig perceperea intuitivă despre străduinţele acestei cărţi. Cu prilejul redactării acestui prolog sunt dator să explic structura studiilor ce sunt cuprinse în volum. Astfel, am aşezat la început un discurs introductiv despre Roman, care-l întâmpină şi-l apropie şi mai mult pe simplul cititor de acest mare poet eclesiastic. Ar fi fost însă inoportun, din punct de vedere ştiinţific, dacă cititorul ar fi avut o privire de ansamblu asupra cercetării istorico-dogmatice contemporane şi ar fi străpuns această privire prin perspectiva mea critică asupra acestei problematici, încât să cunoască unde se încadrează această încercare pe care Roman o întreprinde la nivel teologic. Prin această apropiere cred, mai cu seamă, că cititorul interesat va putea să pătrundă în mod profund în ceea ce oferă următoarele două studii. În acestea nu se vede, aşadar, numai simpla folosire a terminologiei ortodoxe hristologice de către Roman, cum nici faptul că acesta este autorul Imnului Acatist, ci se vede şi exprimarea poetică a acestei teologii, care s-a impus în cea mai nouă terminologie, denumită neocalcedoniană. Următoarele două studii îi prezintă cititorului teologia lui Roman şi, desigur, analizează în mod convingător exprimarea şi scopul ei profund, aspecte care au fost interpretare eronat în bibliografia curentă referitoare la Roman. Nădăjduiesc că smerita mea încercare de transmitere a unei îndepărtate cercetări a lucrării marelui imnograf şi încadrarea ei în bibliografia teologică românească va contribui la dialogul teologico-ştiinţific contemporan despre valoarea vieţii noastre eclesiastice comune, care se sprijină pe operele Sfinţilor Părinţi, vechi şi noi, care niciodată nu s-au luptat pentru drepturile lor de autor, ci pentru dreptul mântuirii omului în Hristos! Prof. dr. Ioannis G. KOUREMBELES

mai puțin  -